Rok wydania: 1995
Numer czasopisma: 8
Słowa kluczowe: Zarządzanie strategiczne, Zarządzanie przedsiębiorstwem
Strony: 19-21
Język publikacji: Polski
Pobierz
Zarządzanie wartością firmy
Tomasz Białas, Jacek Rybicki
Abstrakt
Zarządzanie wartością firmy składa się w zasadzie z trzech etapów: ocena wartości (szacunki wartości firmy, ocena możliwości dokonywania usprawnień, planowanie strategiczne i operacyjne), działanie (wdrażanie planów restrukturyzacji wartości firmy z wykorzystaniem wewnętrznych i zewnętrznych możliwości usprawnień), wpajanie zasad (wdrażanie zasad zarządzania wartością firmy, określanie roli wszystkich komórek organizacyjnych w podnoszeniu wartości firmy). Wartość firmy jest szczególnie istotna w momencie ewentualnej sprzedaży jej całości lub części, przy tworzeniu wspólnych przedsięwzięć oraz w przypadku zaciągania kredytu długoterminowego pod zastaw akcji lub udziałów.
Publikacje z rocznika