Rok wydania: 2004
Numer czasopisma: 6
Słowa kluczowe: Zarządzanie przedsiębiorstwem, Wartości niematerialne, Wartości w biznesie, System wartości, Rozwój przedsiębiorstwa, Relacje międzyludzkie
Strony: 30-32
Język publikacji: Polski
Pobierz
Mega wartości przedsiębiorstwa
Marian Hopej
Abstrakt
Wielkie przedsiębiorstwa kierują się zazwyczaj kilkoma ogólnymi zasadami, będącymi podstawą osiągania trwałych, znakomitych wyników, określanymi mianem nadrzędnych wartości, które są odporne na zmieniające się trendy i ulotne mody oraz niezależne od sytuacji rynkowej. W artykule wartości te nazwano mega wartościami. Przyjęto, iż pełnią one następujące funkcje: na trwałe osadzają przedsiębiorstwo w rzeczywistości, wiążą teraźniejszość z przyszłością, dzięki czemu możliwe jest zachowanie tożsamości firmy; umożliwiają pracownikom odpowiedź na pytanie, dlaczego jest ważne to, że ich firma istnieje; określają pole działania przedsiębiorstwa, a tym samym możliwe kierunki rozwoju.
Publikacje z rocznika