Rok wydania: 2004
Numer czasopisma: 6
Słowa kluczowe: Zarządzanie przedsiębiorstwem, Wartości niematerialne, Wartości w biznesie, System wartości, Rozwój przedsiębiorstwa, Relacje międzyludzkie
Strony: 30-32
Język publikacji: Polski
Mega wartości przedsiębiorstwa
Abstrakt
Wielkie przedsiębiorstwa kierują się zazwyczaj kilkoma ogólnymi zasadami, będącymi podstawą osiągania trwałych, znakomitych wyników, określanymi mianem nadrzędnych wartości, które są odporne na zmieniające się trendy i ulotne mody oraz niezależne od sytuacji rynkowej. W artykule wartości te nazwano mega wartościami. Przyjęto, iż pełnią one następujące funkcje: na trwałe osadzają przedsiębiorstwo w rzeczywistości, wiążą teraźniejszość z przyszłością, dzięki czemu możliwe jest zachowanie tożsamości firmy; umożliwiają pracownikom odpowiedź na pytanie, dlaczego jest ważne to, że ich firma istnieje; określają pole działania przedsiębiorstwa, a tym samym możliwe kierunki rozwoju.