Rok wydania: 2006
Numer czasopisma: 3
Słowa kluczowe: Kapitał społeczny, Sieci przedsiębiorstw, Banki, Studium przypadku, Sieci międzyorganizacyjne
Strony: 14-17
Język publikacji: Polski
Pobierz
Wykorzystanie kapitału społecznego w tworzeniu sieci placówek partnerskich banku
Wojciech Czakon
Abstrakt
W artykule podjęto problem wykorzystania kapitału społecznego w tworzeniu sieci międzyorganizacyjnej. Zdefiniowano kapitał społeczny jako formę kapitału oraz jako zasób przedsiębiorstwa. Przywołano cechy, rolę i znaczenie sieci międzyorganizacyjnych w realizacji strategii przedsiębiorstwa. Przedstawiono, na tej podstawie, case study opisujące tworzenie sieci punktów partnerskich Banku X. Zilustrowano w ten sposób tezę, że wykorzystanie kapitału społecznego może przyczynić się do przyspieszenia procesu tworzenia sieci, obniżenia jego kosztów, ograniczenia ryzyka.
Publikacje z rocznika