Rok wydania: 2006
Numer czasopisma: 10
Słowa kluczowe: Zarządzanie przedsiębiorstwem, Zarządzanie wiedzą, Kreatywność personelu, Inteligencja emocjonalna, Inteligencja intelektualna, Przywództwo
Strony: 15-18
Język publikacji: Polski
Zdążanie ku nowemu zarządzaniu
Abstrakt
W artykule zwrócono uwagę na potrzebę zmiany paradygmatów, co umożliwiłoby inne spojrzenie na zarządzanie organizacjami. Dostrzeżono potrzebę przesunięcia merytorycznej i poznawczej ważności paradygmatu wiedzy na rzecz paradygmatu kreatywności oraz zastąpienia metod opartych na procesach myślowych, sterowanych przez inteligencję racjonalną metodami uwzględniającymi inteligencję emocjonalną i duchową. Podkreślono, że nowoczesny menedżeryzm będzie poszukiwać ścieżki świadomego przywództwa. Tacy liderzy oddziaływać będą bardziej na poziomie ludzkich uczuć, poczucia więzi emocjonalno-duchowej, klimatu i kultury organizacji.