Rok wydania: 2006
Numer czasopisma: 11
Słowa kluczowe: Małe i średnie przedsiębiorstwa, Innowacyjność przedsiębiorstw, Konkurencyjność przedsiębiorstwa, Koncepcja klastrów, Wspieranie small businessu
Strony: 14-17
Język publikacji: Polski
Pobierz
Sieci innowacyjne a polityka wspierania małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP)
Marta Gancarczyk
Abstrakt
Sieć to zbiór wyselekcjonowanych związków (zarówno kooperacyjnych, jak i konkurencyjnych) z wybranymi partnerami, wpisujących się w relacje rynkowe przedsiębiorstw. Celem artykułu jest analiza znaczenia sieci innowacyjnych w konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw. Na tej podstawie podjęto próbę sformułowania wniosków istotnych dla polityki wspierania tej grupy firm. Omówiono takie zagadnienia jak: zewnętrzne efekty sieci a konkurencyjność w dziedzinie innowacji przełomowych, regionalne sieci przedsiębiorstw - wpływ na konkurencyjność i perspektywy rozwoju.
Publikacje z rocznika