Rok wydania: 2007
Numer czasopisma: 3
Słowa kluczowe: Etyka biznesu, Konkurencja rynkowa, Konkurencyjność przedsiębiorstwa, Przewaga konkurencyjna
Strony: 14-17
Język publikacji: Polski
Pobierz
Przedsiębiorstwo i konkurencja w tworzeniu dobra wspólnego - teoria i praktyka zarządzania
Sylwia Sysko-Romańczuk
Abstrakt
W artykule podkreślono, że sukces przedsiębiorstwa należy upatrywać nie tylko w aspekcie efektywności ekonomicznej, ale także walorów etycznych działania. Uczciwość, rzetelność w działaniach przedsiębiorstwa mogą tworzyć etyczną przewagę konkurencyjną i przyczyniać się do budowania dobra wspólnego. Omówiono kategorię dobra wspólnego w odniesieniu do przedsiębiorstwa i konkurencji. Przybliżono pojęcie ekosystemu biznesu. Przedstawiono znaczenie idei dobra wspólnego w pojęciu elit zarządzających, na podstawie badań ankietowych przeprowadzonych w 2005 roku wśród przedsiębiorców, przedstawicieli szeroko pojętego otoczenia instytucjonalnego biznesu, kadry naukowej oraz przedstawicieli mediów i studentów.
Publikacje z rocznika