Rok wydania: 2008
Numer czasopisma: 3
Słowa kluczowe: Przewaga konkurencyjna, Społeczna odpowiedzialność biznesu, Zarządzanie ekologiczne, Wartość przedsiębiorstwa, Strategia rozwoju przedsiębiorstwa
Strony: 30-32
Język publikacji: Polski
Pobierz
Environmental Corporate Social Responsibility (ECSR) - koncepcja strategiczna budowy wartości firmy oparta na kryteriach ekologicznych
Andrzej Chodyński, Adam Jabłoński, Marek Jabłoński
Abstrakt
Artykuł przedstawia koncepcję ekologicznej społecznej odpowiedzialności biznesu (ECSR) jako koncepcję strategiczną budowy wartości firmy na podstawie kryteriów ekologicznych. Autorzy dowodzą w nim, że w obecnych uwarunkowaniach rynkowych czynnik ekologiczny wyrażony w formie przyjętych do realizacji kryteriów ekologicznych jako warunków brzegowych prowadzenia biznesu staje się istotnym elementem budowy wartości firmy. Dowodzą ponadto, że stymulatorem do osiągnięcia wyżej wymienionego celu jest opracowany i wdrożony do realizacji efektywny model biznesu, którego platformę stanowią założenia proponowanej koncepcji ECSR.
Publikacje z rocznika