Rok wydania: 2008
Numer czasopisma: 3
Słowa kluczowe: Przewaga konkurencyjna, Społeczna odpowiedzialność biznesu, Zarządzanie ekologiczne, Wartość przedsiębiorstwa, Strategia rozwoju przedsiębiorstwa
Strony: 30-32
Język publikacji: Polski
Environmental Corporate Social Responsibility (ECSR) - koncepcja strategiczna budowy wartości firmy oparta na kryteriach ekologicznych
Abstrakt
Artykuł przedstawia koncepcję ekologicznej społecznej odpowiedzialności biznesu (ECSR) jako koncepcję strategiczną budowy wartości firmy na podstawie kryteriów ekologicznych. Autorzy dowodzą w nim, że w obecnych uwarunkowaniach rynkowych czynnik ekologiczny wyrażony w formie przyjętych do realizacji kryteriów ekologicznych jako warunków brzegowych prowadzenia biznesu staje się istotnym elementem budowy wartości firmy. Dowodzą ponadto, że stymulatorem do osiągnięcia wyżej wymienionego celu jest opracowany i wdrożony do realizacji efektywny model biznesu, którego platformę stanowią założenia proponowanej koncepcji ECSR.