Rok wydania: 2008
Numer czasopisma: 9
Słowa kluczowe: Szkolnictwo wyższe, Rozwój gospodarczy regionów, Przedsiębiorczość, Instytucjonalne wspieranie przedsiębiorczości, Edukacja ekonomiczna
Strony: 19-22
Język publikacji: Polski
Pobierz
Uniwersytet przedsiębiorczy jako odpowiedź na wyzwania XXI wieku
Adam Marszałek
Abstrakt
Uniwersytety, które promują zachowania przedsiębiorcze oraz same funkcjonują w ten sposób mogą przyczynić się do wzrostu konkurencyjności regionów, w których są zlokalizowane. Proces przechodzenia od uniwersytetu tradycyjnego do przedsiębiorczego jest stosunkowo skomplikowany i wymaga przede wszystkim dokonania wielu zmian w takich obszarach, jak: wewnętrzna organizacja, system finansowania (poszukiwanie zdywersyfikowanych źródeł dochodów - nie tylko państwowych) czy realizowana działalność dydaktyczna i badawcza (orientowanie się w kierunku rozwiązań praktycznych i potrzeb zgłaszanych przez gospodarkę opartą na wiedzy). To są wyzwania, które niesie ze sobą XXI wiek i dynamicznie rozwijający się rynek usług edukacyjnych, obecnie wysoce konkurencyjny. Przetrwają na nim tylko te instytucje, które będą otwarte na zmiany. Pozostałe, albo znikną albo zostaną wchłonięte przez wyłaniających się liderów.
Publikacje z rocznika