Rok wydania: 2008 Numer czasopisma: 7/8 Słowa kluczowe: Prognostyka, Metody prognozowania, Scenariusze rozwoju społeczno-gospodarczego, Innowacyjność przedsiębiorstw Strony: 16-18 Język publikacji: Polski Pobierz Foresight jako narzędzie kreowania innowacyjności przedsiębiorstw Magdalena Pichlak Abstrakt Artykuł przedstawia analizę procesu foresightu innowacyjnego z wyszczególnieniem trzech modułów (elementów składowych) tego procesu. Celem niniejszego opracowania jest przedstawienie poglądu na temat kompleksowości prac foresightowych, pozwalających na stwierdzenie, iż foresight innowacyjny zwiększa w istocie poziom innowacyjności uczestników tego procesu (ze szczególnym uwzględnieniem przedsiębiorstw innowacyjnych). Wyniki projektów foresightowych wspomagają ponadto decyzje przedsiębiorstw w zakresie projektowania szeroko rozumianych rozwiązań innowacyjnych oraz budowy sieci powiązań z jednostkami sfery badawczej i rozwojowej.