Rok wydania: 2009
Numer czasopisma: 2
Słowa kluczowe: Zarządzanie strategiczne, Społeczna odpowiedzialność biznesu, Kompetencje kierownicze, Wiedza
Strony: 17-20
Język publikacji: Polski
Społeczna odpowiedzialność organizacji a kompetencje menedżerów
Abstrakt
Warunkiem koniecznym praktycznej realizacji koncepcji społecznej odpowiedzialności (CSR) jest aktywne wsparcie kadry kierowniczej. Skuteczna implementacja tej koncepcji wymusza na menedżerach wykazanie się wiedzą oraz umiejętnościami, w tym przede wszystkim umiejętnością zachowania równowagi pomiędzy interesami poszczególnych grup interesariuszy przedsiębiorstwa. Istniejąca kakofonia związana z zakresem i znaczeniem pojęcia społecznej odpowiedzialności uniemożliwia zrozumienie zasad leżących u podstaw tej koncepcji, co następnie skutkuje błędną jej interpretacją. Edukacja menedżerska w dziedzinie społecznej odpowiedzialności jest niezbędna do prawidłowego jej postrzegania i praktykowania.