Rok wydania: 2009
Numer czasopisma: 2
Słowa kluczowe: Zarządzanie strategiczne, Społeczna odpowiedzialność biznesu, Kompetencje kierownicze, Wiedza
Strony: 17-20
Język publikacji: Polski
Pobierz
Społeczna odpowiedzialność organizacji a kompetencje menedżerów
Patrycja Hąbek, Elżbieta Pawłowska
Abstrakt
Warunkiem koniecznym praktycznej realizacji koncepcji społecznej odpowiedzialności (CSR) jest aktywne wsparcie kadry kierowniczej. Skuteczna implementacja tej koncepcji wymusza na menedżerach wykazanie się wiedzą oraz umiejętnościami, w tym przede wszystkim umiejętnością zachowania równowagi pomiędzy interesami poszczególnych grup interesariuszy przedsiębiorstwa. Istniejąca kakofonia związana z zakresem i znaczeniem pojęcia społecznej odpowiedzialności uniemożliwia zrozumienie zasad leżących u podstaw tej koncepcji, co następnie skutkuje błędną jej interpretacją. Edukacja menedżerska w dziedzinie społecznej odpowiedzialności jest niezbędna do prawidłowego jej postrzegania i praktykowania.
Publikacje z rocznika