Rok wydania: 2010 Numer czasopisma: 1 Słowa kluczowe: Tożsamość przedsiębiorstwa, Wizualna identyfikacja przedsiębiorstwa, Marka przedsiębiorstwa Strony: 15-18 Język publikacji: Polski Pobierz Tożsamość przedsiębiorstwa jako czynnik kształtujący jego reputację Tomasz J. Dąbrowski Abstrakt W artykule przedstawiono związki łączące tożsamość z reputacją. Prezentując ewolucję podejścia do tożsamości, skoncentrowano się na roli, jaką odgrywa ona w kształtowaniu reputacji przedsiębiorstwa. Wskazano na rosnące znaczenie tożsamości wraz z odchodzeniem od jej tradycyjnego postrzegania jako sytemu identyfikacji wizualnej w stronę spojrzenia na tożsamość wiążącego ją z unikalnymi cechami organizacji. Zwrócono uwagę, że w tym ostatnim ujęciu tożsamość przedsiębiorstwa stanowi podstawę tworzenia jego reputacji. (abstrakt oryginalny)