Rok wydania: 2010
Numer czasopisma: 2
Słowa kluczowe: Zarządzanie strategiczne, Przewaga konkurencyjna, Konkurencyjność przedsiębiorstwa, Współpraca przedsiębiorstw, Teoria gier, Koopetycja
Strony: 9-12
Język publikacji: Polski
Pobierz
Strategia koopetycji - innowacyjne połączenie konkurencji i współdziałania
Karolina Mucha-Kuś
Abstrakt
„Strategia koopetycji“ to termin coraz częściej pojawiający się w literaturze zarządzania strategicznego. Szczególną uwagę autorka zwraca na możliwość współpracy z konkurentem, podkreślając znaczenie kluczowych kompetencji. Rozważa też specyfikę strategii koopetycji w odniesieniu do teorii gier. Stwierdza, że coraz częściej występują obie formy więzi pomiędzy podmiotami, co stwarza nowe pole badań i praktyki zarządzania strategicznego. (abstrakt oryginalny)
Publikacje z rocznika