Rok wydania: 2010
Numer czasopisma: 3
Słowa kluczowe: Innowacyjność przedsiębiorstw, Przedsiębiorstwo innowacyjne, Badania ankietowe, Bariery innowacyjności
Strony: 28-30
Język publikacji: Polski
Pobierz
Kluczowe źródła i bariery innowacyjności przedsiębiorstw w świetle badań empirycznych
Bartłomiej Moszoro, Alberto Lozano Platonoff, Katarzyna Gadomska-Lila
Abstrakt
Zbadanie wyników innowacyjności przedsiębiorstw potrzebuje kontekstu „miękkich” elementów, takich jak: struktury, systemy czy mentalność kadry kierowniczej, aby dobrze uchwycić przyczyny sukcesu i celowość podejmowanych działań. Przeprowadzona analiza dwóch grup przedsiębiorstw, gdzie kryterium różnicującym była obecność większości form innowacji pokazywała odmienne cechy w podejściu i mentalności kadry kierowniczej między firmami innowacyjnymi a nieinnowacyjnymi. Wyniki badań wskazują, że firmy innowacyjne pragną rozwoju i bardziej liczą na pomysły i zasoby własne przedsiębiorstwa jako źródła innowacji, częściej monitorują zmiany na rynku i lepiej dopasowują się do oczekiwań klientów. Polepszanie predyspozycji pracowników w zakresie innowacji, stawianie na odpowiedzialność i kreatywność ponad dyscyplinę stanowią godną uwagi podpowiedź pochodzącą od firm innowacyjnych. (abstrakt oryginalny)
Publikacje z rocznika