Rok wydania: 2010
Numer czasopisma: 4
Słowa kluczowe: Strategia marketingowa, Konkurencyjność przedsiębiorstwa, Przewaga konkurencyjna
Strony: 33-36
Język publikacji: Polski
Pobierz
Strategie marketingowe stosowane w praktyce polskich przedsiębiorstw
Maria Johann
Abstrakt
Według badania przeprowadzonego przez Katedrę Zarządzania Strategicznego Szkoły Głównej Handlowej w ramach projektu pt. Warunki wzrostu konkurencyjności polskich przedsiębiorstw na rynkach Unii Europejskiej, menedżerowie przypisują istotne znaczenie przedsięwzięciom marketingowym w budowaniu i utrzymywaniu pozycji konkurencyjnej badanych przedsiębiorstw. Respondenci podkreślają rolę działań marketingowych w realizowanych strategiach rozwoju przedsiębiorstw oraz w przedsięwzięciach mających na celu rozwój konkurencyjnych zasobów i umiejętności. Większość wymienianych działań odnosi się do klasycznych elementów kompozycji marketingowej, natomiast mniejsze znaczenie przypisano budowaniu relacji z uczestnikami rynku oraz realizowaniu zasad marketingu społecznie odpowiedzialnego. (abstrakt oryginalny)
Publikacje z rocznika