Rok wydania: 2010 Numer czasopisma: 5 Słowa kluczowe: Deweloper, Przedsiębiorstwo deweloperskie, Strategia przedsiębiorstwa, Cykl koniunkturalny, Zachowania przedsiębiorstw, Kryzys gospodarczy Strony: 24-26 Język publikacji: Polski Pobierz Zmiany strategii deweloperów w okresie dekoniunktury Bartosz Czernek Abstrakt Przedmiotem badań w artykule są zmiany strategii firm deweloperskich w okresie dekoniunktury. We wstępie wyjaśnione jest pojęcie dekoniunktury oraz jego szczególne cechy z perspektywy ekonomii. W kolejnej części prezentowane są wyniki badań piśmiennictwa związanego z tym zagadnieniem, m.in. The Boston Consulting Group oraz innych grup specjalistów dotyczące zachowań przedsiębiorstw w okresach bessy. W dalszej części pracy autor koncentruje się na weryfikowaniu hipotezy o kryzysie gospodarczym w sektorze deweloperskim w Polsce. Przykłady rozwiązań problemu poszukiwane są wśród trzech spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, tj. LC Corp, J.W. Construction oraz GANT Development SA. W ostatniej części artykułu, analizowane są zmiany strategii ww. firm w okresie recesji. Najpierw wskazane są zmiany, do jakich doszło w powyższych spółkach, a następnie porównano je do wytycznych przedstawionych na wstępie pracy. (abstrakt oryginalny)