Rok wydania: 2010 Numer czasopisma: 5 Słowa kluczowe: Społeczna odpowiedzialność biznesu, Odpowiedzialność ekologiczna, Odpowiedzialność przedsiębiorstwa, Metoda analizy partnerów Strony: 36-40 Język publikacji: Polski Pobierz Odpowiedzialność ekologiczna przedsiębiorstwa wobec interesariuszy Andrzej Chodyński Abstrakt W artykule omówiono rozwój teorii interesariuszy wobec zjawisk globalizacji i internacjonalizacji przedsiębiorstw. Wskazano wpływ interesariuszy na zmianę zachowań przedsiębiorstw w związku z koniecznością ochrony środowiska naturalnego. Omówiono założenia odpowiedzialności ekologicznej na tle oczekiwań interesariuszy. Podkreślono rolę raportowania ekologicznego w realizacji założeń odpowiedzialności ekologicznej. Zwrócono uwagę, że odpowiedzialność ekologiczna staje się czynnikiem rozwoju i źródłem przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw na globalnym rynku. Podkreślono, że odpowiedzialność ekologiczna wiąże się z działaniami zmierzającymi do budowy kompetencji ekologicznych przedsiębiorstw. (abstrakt oryginalny)