Rok wydania: 2010
Numer czasopisma: 6
Słowa kluczowe: Globalizacja, Wymiana handlowa, Handel elektroniczny, Internet, Gospodarstwa domowe
Strony: 40-43
Język publikacji: Polski
Pobierz
E-commerce narzędziem globalizacji handlu
Grzegorz Chodak
Abstrakt
W artykule przedstawiono cechy e-commerce, które wpływają na globalizację handlu. W pierwszej części artykułu przeanalizowano odsetek gospodarstw domowych i przedsiębiorstw podłączonych do Internetu w krajach Unii Europejskiej, a także pokazano dynamikę wzrostu odsetka Polaków korzystających z Internetu w ostatnich latach. Cechy e-commerce dotyczące międzynarodowego charakteru handlu elektronicznego podzielono na sprzyjające globalizacji oraz stanowiące barierę dla upowszechnienia tej formy handlu. Poddano również analizie odsetek internautów kupujących w sieci w krajach UE. Przedstawiono także propozycję działań, jakie musi podjąć przedsiębiorstwo, aby sprzedawać w sieci w skali globalnej. (abstrakt oryginalny)
Publikacje z rocznika