Rok wydania: 2010 Numer czasopisma: 9 Słowa kluczowe: Zarządzanie procesowe, Procesowe podejście do zarządzania, Marketing, Wartość dodana Strony: 38-42 Język publikacji: Polski Pobierz Marketing procesów w organizacji procesowej Michał Flieger Abstrakt Budowa organizacji procesowej wymaga uwzględnienia wielu atrybutów procesów, takich jak: koszt, elastyczność, czas, jakość, terminowość oraz znaczenie procesów. Tradycyjne atrybuty koncentrują się jednak wyłącznie na produkcie końcowym jako tym elemencie, który tworzy wartość dodaną dla klienta. Niniejszy artykuł wprowadza pojęcie marketingu procesów, czyli konieczności takiego ukształtowania architektury procesów, które bierze pod uwagę również opinie klientów i prowadzi do swoistej „sprzedaży” procesów organizacji. Perspektywa ta wzbogaca pojęcie wartości dodanej, na którą składa się zarówno produkt końcowy, jak i architektura procesów organizacyjnych. Marketing procesów niesie ze sobą również wiele wytycznych dotyczących działalności zespołów ds. realizacji projektów. (abstrakt oryginalny)