Rok wydania: 2010
Numer czasopisma: 11
Słowa kluczowe: Strategia przedsiębiorstwa, Wartość dla akcjonariuszy, Wartość przedsiębiorstwa, Kompetencje, Wycena
Strony: 14-18
Język publikacji: Polski
Pobierz
Wycena kompetencji przedsiębiorstwa
Grzegorz Urbanek
Abstrakt
Ostatecznym sprawdzianem efektywności strategii jest wykreowanie w wyniku jej realizacji wartości dla akcjonariuszy. W podejściu zasobowym źródłem wartościowych opcji rozwojowych dla przedsiębiorstwa są jego kluczowe kompetencje oparte przede wszystkim na zasobach niematerialnych. Celem artykułu jest prezentacja autorskiej metody wyceny kompetencji przedsiębiorstwa. Przedstawiona w artykule metoda może być wykorzystana do oszacowania wkładu pojedynczej kompetencji w tworzenie wartości przedsiębiorstwa, a także do określenia potencjału wzrostu wartości przedsiębiorstwa w wyniku ulepszenia kompetencji. (abstrakt oryginalny)
Publikacje z rocznika