Rok wydania: 2011
Numer czasopisma: 1
Słowa kluczowe: Przedsiębiorca, Przedsiębiorczość, Kreatywność w zarządzaniu, Małe i średnie przedsiębiorstwa
Strony: 8-11
Język publikacji: Polski
Pobierz
Kreatywność przedsiębiorców jako determinanta poszukiwania szans
Jarosław Karpacz
Abstrakt
Opracowanie prezentuje istotę szans jako twórczego produktu. Traktuje bowiem postrzeganie i tworzenie szans przez pryzmat kreatywności, która jest jedną z cech tworzących indywidualną charakterystykę działań przedsiębiorcy. Wykorzystane w artykule wyniki badań empirycznych przeprowadzonych w grupie przedsiębiorców zarządzających małymi bądź średnimi przedsiębiorstwami odsłoniły, że poziom kreatywności przedsiębiorców jest w niewielkim stopniu, ale zależny od wielkości przedsiębiorstwa. Przedsiębiorcy zarządzający średnimi przedsiębiorstwami charakteryzują się wyższym poziomem kreatywności. (abstrakt oryginalny)
Publikacje z rocznika