Rok wydania: 2011
Numer czasopisma: 2
Słowa kluczowe: Zarządzanie zasobami ludzkimi, Pracownicy wiedzy, Otoczenie organizacji
Strony: 7-10
Język publikacji: Polski
Pobierz
Pracownicy wiedzy - nowa jakość czy modny termin?
Krzysztof Łysik
Abstrakt
Celem artykułu jest przedstawienie koncepcji pracowników wiedzy oraz odpowiedź na pytanie, czy stanowią oni nową jakość dla organizacji czy są jednak sposobem na nowocześniejsze określenie grup pracowników dotychczas nazywanych mianem specjalistów, talentów i pracowników o wysokim potencjale. W pierwszej części artykułu zdefiniowano pojęcie pracownika wiedzy, wskazano również na jego główne cechy charakterystyczne i wyróżniające. Druga część stanowi próbę odpowiedzi na pytanie, jaka jest geneza pracowników wiedzy, a więc wskazanie na czynniki, które przyczyniły się do pojawienia się pracowników wiedzy. W ostatniej części zaproponowano zestaw potencjalnych problemów i korzyści wynikających z zatrudniania pracowników wiedzy oraz wskazanie na znaczenie tej kategorii pracowników dla organizacji. W podsumowaniu opracowania zawarto wnioski autora. (abstrakt oryginalny)
Publikacje z rocznika