Rok wydania: 2011
Numer czasopisma: 2
Słowa kluczowe: Rozwój zrównoważony przedsiębiorstwa, Społeczna odpowiedzialność biznesu, Wartość przedsiębiorstwa, Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa
Strony: 15-17
Język publikacji: Polski
Pobierz
Wartość interesariuszy w modelu zrównoważonego biznesu
Adam Jabłoński
Abstrakt
Artykuł przedstawia miejsce i rolę interesariuszy i ich wartość w procesie budowy modelu zrównoważonego biznesu, przyczyniającego się do kreacji wartości przedsiębiorstwa odpowiedzialnego społecznie. Artykuł zwraca uwagę na zależność długoterminowej wartości przedsiębiorstwa od wartości interesariuszy, gdzie długość i poziom budowanych relacji wpływają na zdyskontowane, dodatnie przepływy pieniężne przedsiębiorstwa. Autor w artykule wskazuje ponadto na istotne elementy zarządzania interesariuszami jako źródło kreacji wartości w modelu zrównoważonego biznesu, ukonstytuowanego poprzez przyjętą i realizowaną strategię. (abstrakt oryginalny)
Publikacje z rocznika