Rok wydania: 2011
Numer czasopisma: 2
Słowa kluczowe: Wizerunek miasta, Marketing terytorialny, Studenci, Badanie opinii
Strony: 38-43
Język publikacji: Polski
Wizerunek Białegostoku i Rzeszowa w opiniach studentów
Abstrakt
W ramach artykułu podjęto próbę usystematyzowania wiedzy z zakresu koncepcji wizerunku miasta i sposobów jego kształtowania wśród różnych grup odbiorców (ze szczególnym uwzględnieniem studentów). Empiryczne tło artykułu stanowią wyniki projektu badawczego pt. „Miasto i jego promocja w opinii studentów” zrealizowanego w latach 2009–2010 przez autorów publikacji wśród studentów Politechniki Białostockiej oraz Politechniki Rzeszowskiej. Przeprowadzone badanie miało charakter porównawczy i dotyczyło wizerunku dwóch konkurujących ze sobą ośrodków akademickich, zlokalizowanych na wschodniej części Polski – Białegostoku i Rzeszowa. W artykule dokonano również oceny działań wizerunkowych podejmowanych przez władze obu miast. (abstrakt oryginalny)