Rok wydania: 2011
Numer czasopisma: 5
Słowa kluczowe: Konkurencja rynkowa, Konkurencyjność przedsiębiorstwa, Przewaga konkurencyjna, Wyniki badań
Strony: 12-15
Język publikacji: Polski
Pobierz
Rynkowe czynniki konkurencyjności polskich przedsiębiorstw
Maria Johann
Abstrakt
W artykule przedstawiono wyniki badań przeprowadzonych przez Katedrę Zarządzania Strategicznego Szkoły Głównej Handlowej w ramach projektu „Warunki wzrostu konkurencyjności polskich przedsiębiorstw na rynkach Unii Europejskiej”. Według opinii menedżerów dużych i średnich przedsiębiorstw kluczową rolę w kształtowaniu przewagi konkurencyjnej odgrywają jakość, cena, szybkość oraz terminowość dostaw, a także udział w rynku. W przypadku małych przedsiębiorstw do najważniejszych czynników konkurencyjności należą cena, jakość oraz szybkość i terminowość dostaw. W porównaniu do wyników badań przeprowadzonych w latach 2005–2006 menedżerowie kładą obecnie większy nacisk na wysoką jakość oferty oraz wdrażanie innowacji produktowych, natomiast mniejszą rolę przypisują utrzymywaniu dobrych relacji z klientami. (abstrakt oryginalny)
Publikacje z rocznika