Rok wydania: 2011
Numer czasopisma: 6
Słowa kluczowe: Zarządzanie przedsiębiorstwem, Misja przedsiębiorstwa, Innowacyjność przedsiębiorstw, Badania ankietowe
Strony: 11-13
Język publikacji: Polski
Pobierz
Zarządzanie poprzez misję a innowacyjność przedsiębiorstwa
Bartłomiej Moszoro
Abstrakt
System zarządzania powinien pozwolić na identyfikację i analizę zachodzących w otoczeniu zmian oraz ciągłe dostosowywanie do nich modelu biznesowego przedsiębiorstwa. Skuteczność modelu biznesowego można analizować w praktyce zarządzania strategią: posiadanie strategii działania, określanie wartości zawartych w misji, przełożenie misji organizacji na konkretnie sformułowane i znane pracownikom cele działania oraz realizacja strategii w bieżącej działalności. Przedstawione w artykule wyniki badań wykazują, że przedsiębiorstwa aktywnie zarządzające strategią, misją i wartością dla interesariuszy mają lepsze wyniki z zakresu innowacyjności. (abstrakt oryginalny)
Publikacje z rocznika