Rok wydania: 2011
Numer czasopisma: 10
Słowa kluczowe: Przedsiębiorstwo ubezpieczeniowe, Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa, Wartość przedsiębiorstwa, Relacje z klientami, Relacje przedsiębiorstwo-konsument, Wyniki badań
Strony: 32-35
Język publikacji: Polski
Pobierz
Zarządzanie relacjami z klientami w procesie kształtowania wartości zakładów ubezpieczeń
Andrzej Grzebieniak
Abstrakt
Celem artykułu jest ocena zarządzania relacjami z klientami w procesie kształtowania wartości dwudziestu wybranych zakładów ubezpieczeń, z których połowa świadczy ubezpieczenia majątkowe, a druga połowa ubezpieczenia życiowe. Do oceny zarządzania wykorzystano wyniki badań własnych. Jako kryterium wartości zakładów ubezpieczeń przyjęto wybrane wskaźniki mieszanej metody wyceny. Uzyskane wyniki wskazują, że im wyższy jest poziom orientacji menedżerów oraz struktur organizacyjnych zakładów ubezpieczeń na zarządzanie relacjami z klientami, tym większy jest wzrost wartości zakładów ubezpieczeń. Przy poziomie najniższym i średnioniskim orientacji wzrost wartości zakładów jest mały. (abstrakt oryginalny)
Publikacje z rocznika