Rok wydania: 2011
Numer czasopisma: 12
Słowa kluczowe: Zarządzanie strategiczne, Przewaga konkurencyjna, Wartość przedsiębiorstwa, Renta ekonomiczna, Tworzenie wartości
Strony: 6-10
Język publikacji: Polski
Od operacyjnej do strategicznej przewagi konkurencyjnej
Abstrakt
Podstawowym celem działania przedsiębiorstwa jest maksymalizacja jego wartości. Dlatego ocena skuteczności strategii prowadzącej do uzyskania przewagi konkurencyjnej powinna być dokonywana z punktu widzenia jej wpływu na wykreowaną wartość. Celem artykułu jest próba integracji perspektyw strategicznej i finansowej w ocenie efektywności przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa. Artykuł prezentuje propozycje definicji operacyjnej i strategicznej przewagi konkurencyjnej. Pierwsza – operacyjna – oznacza osiąganie lepszych niż konkurenci wyników w określonych obszarach, druga – strategiczna – oznacza realizowanie renty ekonomicznej prowadzącej do wzrostu wartości przedsiębiorstwa. (abstrakt oryginalny)