Rok wydania: 2012
Numer czasopisma: 2
Słowa kluczowe: Strategia przedsiębiorstwa, Etyka, Społeczna odpowiedzialność biznesu, Modele kosztownej weryfikacji
Strony: 6-10
Język publikacji: Polski
Pobierz
Etyka, CSR i CSV w orientacjach strategicznych
Mikołaj Pindelski
Abstrakt
W opracowaniu są poruszone kwestie związane z realizacją na poziomie organizacji działań związanych z nurtem etyki i społecznej odpowiedzialności biznesu w odniesieniu do orientacji strategicznej organizacji. Podjęta będzie próba wykazania rozdzielności pojęciowej etyki i społecznej odpowiedzialności biznesu oraz wartości wspólnej, gospodarczej i społecznej (CSV). Jak się bowiem wydaje, zestawienie to wymaga w pierwszym kroku weryfikacji zasadności i trafności stosowania tych pojęć w kontekście zarządzania realizacją strategii. Tezą udowadnianą w opracowaniu jest zasadność myślenia o etyce, CSR i CSV w zależności od orientacji strategicznej organizacji. Przeprowadzone badania opierają się na analizie dostępnej literatury oraz badań tego tematu. (abstrakt oryginalny)
Publikacje z rocznika