Rok wydania: 2012
Numer czasopisma: 2
Słowa kluczowe: Zasoby niematerialne, Marka przedsiębiorstwa, Wartość marki, Wizerunek przedsiębiorstwa, Lojalność pracowników, Badania ankietowe
Strony: 19-22
Język publikacji: Polski
Siła marki polskiego pracodawcy - rezultaty badań empirycznych
Abstrakt
Każda organizacja oferująca zatrudnienie jest klasyfikowana przez obecnych, potencjalnych i byłych interesariuszy jako dobry, przeciętny lub zły pracodawca. Siła marki pracodawcy determinuje zdolność instytucji do przyciągania kandydatów, zatrzymywania obecnych pracowników oraz kształtuje relacje organizacji z interesariuszami zewnętrznymi. Obserwując praktykę gospodarczą, postawić trzeba tezę, że przeciętny polski pracodawca niewystarczająco dba o wizerunek marki. Członkowie organizacji nie polecają instytucji, poszukują innych miejsc zatrudnienia, mają niską motywację. Siła employer brand jest zatem słaba. By założenie to potwierdzić, odniesiono się do rezultatów badań empirycznych przeprowadzonych przez autorkę wśród 5410 pracujących Polaków, których praktycznym celem był pomiar wizerunku i siły employer brand pracodawców, oferujących zatrudnienie na polskim rynku pracy. (abstrakt oryginalny)