Rok wydania: 2012
Numer czasopisma: 8
Słowa kluczowe: Modele biznesowe, Rozwój zrównoważony przedsiębiorstwa, Proces decyzyjny w przedsiębiorstwie, Badanie przedsiębiorstw
Strony: 11-14
Język publikacji: Polski
Badania modeli zrównoważonego biznesu w warunkach polskich - wybrane aspekty
Abstrakt
Niejasny obraz rynku i dynamika jego zmienności wpływają na utrudniony proces tworzenia modeli biznesu kreujących wartość, zabezpieczających przed destrukcją wartości i gwarantujących ciągłość prowadzenia biznesu. W obecnej rzeczywistości gospodarczej przedsiębiorcom może pomóc budowa modeli biznesu wykorzystujących koncepcję równoważenia w decyzyjnych procesach zarządczych tzw. modeli zrównoważonego biznesu. Celem artykułu jest przedstawienie wybranych wyników badań przedsiębiorstw odpowiedzialnych społecznie, które, dążąc do budowy długoterminowej wartości, realizują cele biznesowe oparte na zasadach równoważenia za pośrednictwem modeli zrównoważonego biznesu. Zakres artykułu obejmuje badania polskich przedsiębiorstw i ich interpretację wraz z wybranymi zaleceniami strategicznymi dla przedsiębiorców. (abstrakt oryginalny)