Rok wydania: 2013 Numer czasopisma: 6 Słowa kluczowe: Strategia przedsiębiorstwa, Innowacyjność przedsiębiorstw, Konkurencyjność przedsiębiorstwa, Strategia konkurencji, Strategia rozwoju przedsiębiorstwa Strony: 13-18 Język publikacji: Polski Pobierz Procesy innowacyjno-konkurencyjne w strategiach przedsiębiorstw Beata Skowron-Grabowska Abstrakt W artykule przedstawiono podstawowe zależności w zakresie innowacyjności przedsiębiorstw, wpływ nowych rozwiązań na konkurencyjność i strategie. W obszarze innowacyjności wskazano na rodzaje innowacji i konsekwencje ich wdrażania w przedsiębiorstwach. Istotnym problemem, przedstawionym w artykule, była również analiza rozwiązań organizacyjnych w przedsiębiorstwie wdrażającym innowacje, w tym ocena systemów motywacyjnych pracowników, uczestniczących w realizacji przedsięwzięć innowacyjnych. Wskazano również na innowacje w decyzjach menedżerskich, które koncentrują się na wzroście znaczenia pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa. (abstrakt oryginalny)