Rok wydania: 2013
Numer czasopisma: 6
Słowa kluczowe: Strategia przedsiębiorstwa, Innowacyjność przedsiębiorstw, Konkurencyjność przedsiębiorstwa, Strategia konkurencji, Strategia rozwoju przedsiębiorstwa
Strony: 13-18
Język publikacji: Polski
Pobierz
Procesy innowacyjno-konkurencyjne w strategiach przedsiębiorstw
Beata Skowron-Grabowska
Abstrakt
W artykule przedstawiono podstawowe zależności w zakresie innowacyjności przedsiębiorstw, wpływ nowych rozwiązań na konkurencyjność i strategie. W obszarze innowacyjności wskazano na rodzaje innowacji i konsekwencje ich wdrażania w przedsiębiorstwach. Istotnym problemem, przedstawionym w artykule, była również analiza rozwiązań organizacyjnych w przedsiębiorstwie wdrażającym innowacje, w tym ocena systemów motywacyjnych pracowników, uczestniczących w realizacji przedsięwzięć innowacyjnych. Wskazano również na innowacje w decyzjach menedżerskich, które koncentrują się na wzroście znaczenia pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa. (abstrakt oryginalny)
Publikacje z rocznika