Rok wydania: 2013 Numer czasopisma: 9 Słowa kluczowe: Zarządzanie wiedzą, Metody zarządzania, Badania ankietowe Strony: 10-16 Język publikacji: Polski Pobierz Zarządzanie wiedzą i inne metody - efekty współwystępowania Agnieszka Bieńkowska, Katarzyna Walecka-Jankowska, Anna Zgrzywa-Ziemak Abstrakt Celem artykułu jest prezentacja wyników badań empirycznych odnoszących się do efektów wdrożenia zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwach funkcjonujących w Polsce, jak również osiągania tych efektów w kontekście współwystępowania omawianej metody z innymi metodami/koncepcjami zarządzania. We wstępie, w ujęciu teoretycznym omówiono zarówno zależności między zarządzaniem wiedzą a efektami w organizacji jak i te dotyczące wpływu na efekty organizacyjne współwystępowania metod zarządzania. W dalszej części artykułu omówiono wyniki badań dotyczących efektów współwystępowania zarządzania wiedzą z innymi metodami zarządzania (stanowiących część badań prowadzonych w Zakładzie Systemów Zarządzania i Marketingu Instytutu Organizacji i Zarządzania Politechniki Wrocławskiej). Ostatnią część artykułu poświęcono podsumowaniu otrzymanych wyników badań w kontekście doniesień literaturowych. (abstrakt oryginalny)