Rok wydania: 2014
Numer czasopisma: 6
Słowa kluczowe: Region, Przewaga konkurencyjna, Innowacje, Studium przypadku, Przegląd literatury
Strony: 6-13
Język publikacji: Polski
Znaczenie innowacji społecznych w kształtowaniu wizerunku regionu jako źródła przewagi konkurencyjnej
Abstrakt
Celem artykułu jest wskazanie roli innowacji społecznych i możliwości ich wpływu na kształtowanie wizerunku regionu jako źródła przewagi konkurencyjnej. Ich ilość, rodzaj, unikatowość i specyfika pozwala na odróżnienie określonego regionu od innych poprzez wrażenia, które on wywiera na podmioty otoczenia. Praca ma charakter teoretyczny i powstała w oparciu o źródła wtórne. Realizując cel pracy autorzy najpierw wyjaśniają pojęcie wizerunku podmiotu i innowacji społecznych w świetle literatury światowej i podają własną definicję. Następnie prezentują funkcje innowacji społecznych, które współcześnie mogą odegrać ważną rolę w kształtowaniu wizerunku jako źródła przewagi konkurencyjnej regionu. Podają przykłady wdrożonych innowacji społecznych, które dokumentują wykonanie założonego celu pracy.