Rok wydania: 2014
Numer czasopisma: 6
Słowa kluczowe: Paradygmaty zarządzania, Modele biznesowe, Wartość przedsiębiorstwa, Kreowanie wartości przedsiębiorstwa
Strony: 24-32
Język publikacji: Polski
Pobierz
Paradygmaty w modelach zrównoważonego biznesu a kreowanie wartości przedsiębiorstwa
Adam Jabłoński
Abstrakt
W artykule autor omawia własne, autorskie podejście do wykorzystywania paradygmatów nauk zarządzania do budowy modeli biznesu opartych na równowadze strategicznej w kierunku wzrostu wartości przedsiębiorstw w długim okresie czasu. Ponadto krytycznie odnosi się do prób wykorzystywania paradygmatu sieciowego do budowy modeli biznesu opartych na równowadze strategicznej, stawiając tezę, iż obecnie najbardziej adekwatnym paradygmatem wykorzystywanym do budowy tych modeli jest właśnie paradygmat systemowy, którego podstawowym założeniem jest dążenie do równowagi w długim okresie czasu, czego na podstawie obecnych badań naukowych.
Publikacje z rocznika