Rok wydania: 2014
Numer czasopisma: 11
Słowa kluczowe: Korporacje międzynarodowe, Rozwój przedsiębiorstwa, Konkurencyjność przedsiębiorstwa, Innowacyjność przedsiębiorstw, Łańcuch dostaw, Zarządzanie łańcuchem dostaw, Koszty innowacji
Strony: 10-16
Język publikacji: Polski
Pobierz
Rola innowacyjności działu zakupów w kształtowaniu poziomu konkurencyjności firm globalnych
Janusz Fudaliński, Krzysztof Pawlak
Abstrakt
W artykule podjęto się próby wskazania, pojawiającego się od niedawna w praktyce biznesowej, nowego nurtu, dotyczącego obszaru zarządzania łańcuchem dostaw korporacji międzynarodowych, związanego ze specyfiką roli działu zakupów oraz poziomu ich innowacyjności. Wraz z globalizacją łańcuchów dostaw oraz zaostrzającą się konkurencją, w której innowacje i ich komercjalizacja stają się coraz bardziej istotne z punktu widzenia konkurencyjności firmy, podjęcie dyskusji nad nową formułą roli działu zakupów zyskało na znaczeniu. Jednocześnie funkcja tej jednostki powinna wykazywać się koherentnością z nowymi wyzwaniami, adekwatnymi do specyfiki zarządzania innowacjami w środowisku globalnych łańcuchów dostaw. Wydaje się, że temat ten jest istotny do podjęcia zarówno przez środowisko akademickie, jak i przedstawicieli praktyki biznesowej, gdyż obecny stan wiedzy w tym zakresie nie należy do bardzo rozbudowanych, a ma coraz większe znaczenie biznesowe.
Publikacje z rocznika