Rok wydania: 2014
Numer czasopisma: 11
Słowa kluczowe: Powierzchnia reklamowa, Sport, Sponsoring, Pomiar efektywności, Wyniki badań
Strony: 28-34
Język publikacji: Polski
Pobierz
Oddziaływanie na ekwiwalent reklamowy generowany przez transmisje meczów siatkarskich
Sebastian Kot, Michał Kucharski
Abstrakt
Firmy decydujące się na sponsorowanie klubów siatkarskich doszukuj ą się w ekwiwalencie reklamowym odpowiedzi na pytanie, czy podjęta przez nie współpraca jest efektywna. Dlatego, z punktu widzenia interesów klubów sportowych, istotne jest, aby jego wartość była jak najwyższa, szczególnie zaś podczas transmisji telewizyjnych, które generują największy odsetek ekwiwalentu reklamowego. W związku z tym przeprowadzono badania, których celem było określenie relacji pomiędzy liczbą i rozmieszczeniem materiałów reklamowych a uzyskiwaną podczas transmisji telewizyjnych wartością ekwiwalentu reklamowego sponsorów. Uzyskane w wyniku procesu badawczego wnioski świadczą o tym, że rozmieszczenie materiałów reklamowych sponsorów podczas transmisji telewizyjnych wpływa na uzyskiwaną wartość ekwiwalentu reklamowego w większym stopniu niż liczba eksponowanych nośników. Zatem poprzez planowanie wykorzystania dostępnych powierzchni reklamowych osoby zarządzające klubami siatkarskimi mogą wpływać na wysokość ekwiwalentu reklamowego uzyskiwanego przez ich sponsorów.
Publikacje z rocznika