Rok wydania: 2014
Numer czasopisma: 11
Słowa kluczowe: Miasto, Rozwój miasta, Zarządzanie miastem, Wizerunek miasta, Strategia marki, Badania ankietowe, Wyniki badań
Strony: 35-43
Język publikacji: Polski
Pobierz
Strategia rozwoju miasta Szczecina a jego wizerunek w świetle wyników badań
Karol Kuczera
Abstrakt
Miasta w coraz większym stopniu funkcjonują w warunkach analogicznych do rynków konkurencyjnych. Zarządzanie nimi staje się zbliżone do zarządzania biznesem. Potwierdzeniem tej tendencji jest marketing miejsc ukierunkowany na budowę marki miast i krajów. W artykule zaprezentowano wyniki badań dotyczących wizerunku Szczecina wśród studentów - ważnej potencjalnej grupy mieszkańców miasta. Wyniki świadczą o nieznacznie pozytywnym odbiorze Szczecina. Na 13 skal dyferencjału semantycznego mediany 9 ukazały nieznaczną pozytywną ocenę miasta, 4 wartość neutralną. Średnia negatywna ocena ujawniła się jedynie w przypadku czystości Szczecina. Miasto nieco krytyczniej postrzegane jest przez kobiety, choć uważają je jako bardziej nowoczesne niż mężczyźni. Zwrócono uwagę, iż oceny kobiet są bardziej rozproszone. Wyniki nie potwierdziły często powtarzanej opinii, mówiącej, iż Szczecin jest lepiej postrzegany przez przyjezdnych niż jego mieszkańców. Oceny osób według lat studiowania oraz pracujących i niepracujących nie różnią się w znaczący sposób.
Publikacje z rocznika