Rok wydania: 2014
Numer czasopisma: 12
Słowa kluczowe: Zadowolenie z pracy, Zachowania innowacyjne, Zachowania organizacyjne, Przedsiębiorstwo informatyczne
Strony: 16-21
Język publikacji: Polski
Pobierz
Zależności pomiędzy satysfakcją z pracy a organizacyjnymi zachowaniami innowacyjnymi pracowników branży I
Tomasz Ingram, Wojciech Głód
Abstrakt
Organizacyjne zachowania innowacyjne pracowników stanowią obiekt rosnącego zainteresowania badaczy, a ich determinanty koncentrują uwagę zarówno teoretyków, jak i praktyków. Celem niniejszego artykułu jest ocena zależności pomiędzy poziomem satysfakcji z pracy a organizacyjnymi zachowaniami innowacyjnymi. W pierwszej części artykułu przedstawiono syntetyczne wyniki badań literatury dotyczące organizacyjnych zachowań innowacyjnych oraz ich związków z satysfakcją z pracy. W dalszej części zaprezentowano wyniki badań empirycznych przeprowadzonych w 30 organizacjach branży IT. W szczególności dowodzą one silnego związku pomiędzy satysfakcją z pracy a poziomem organizacyjnych zachowań innowacyjnych (współczynnik determinacji dla modelu równań strukturalnych wyniósł 0,316, RMSEA równe było 0,068, a współczynniki CFI i TLI przekroczyły wartość 0,95). Tym samym brak jest podstaw dla odrzucenia postawionej hipotezy głoszącej o związku pomiędzy satysfakcją z pracy a organizacyjnymi zachowaniami innowacyjnymi. W zakończeniu wyniki badań są podsumowane i syntetycznie przedstawiono implikacje teoretyczne i praktyczne.
Publikacje z rocznika