Rok wydania: 2015
Numer czasopisma: 8
Słowa kluczowe: społeczna odpowiedzialność biznesu, ład korporacyjny
Strony: 38-44
Język publikacji: Angielski
Pobierz
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) a ład korporacyjny – w poszukiwaniu wspólnego mianownika
Maria Aluchna, Maria Roszkowska-Menkes
Abstrakt
Przez lata problematyka społecznej odpowiedzialności biznesu i ładu korporacyjnego rozwijały się oddzielnie. Pierwsza odnosiła się do oczekiwań i postulatów interesariuszy i podkreślała znaczenie społecznego i środowiskowego wymiaru funkcjonowania przedsiębiorstwa. Druga z kolei koncentrowała się na celach akcjonariuszy i bazowała na paradygmacie maksymalizacji wartości dla akcjonariusza i ochronie interesów inwestorów. W ostatnich latach natomiast widoczna jest integracja tych dwóch koncepcji, prowadząca do rozwoju postrzegania roli przedsiębiorstw w gospodarce i społeczeństwie oraz integrująca finansowy, społeczny i środowiskowy wymiar funkcjonowania przedsiębiorstwa. Celem artykułu jest identyfikacja obszarów integrujących społecznej odpowiedzialności biznesu i ładu korporacyjnego w odniesieniu do wymiarów funkcjonowania przedsiębiorstwa.
Publikacje z rocznika