Rok wydania: 2015
Numer czasopisma: 10
Słowa kluczowe: Wartość dla klienta, Przegląd literatury, Wyniki badań
Strony: 5-11
Język publikacji: Polski
WSPÓŁTWORZENIE WARTOŚCI Z KLIENTEM — SYSTEMATYCZNY PRZEGLĄD LITERATURY
Abstrakt
Celem artykułu jest zidentyfikowanie różnych perspektyw teoretycznych i obszarów badawczych nad współtworzeniem wartości w literaturze światowej i krajowej. Do identyfikacji głównych perspektyw badawczych wykorzystano metodę systematycznego przeglądu literatury, w tym analizę liczby cytowań. Należy zauważyć nieco odmienną aktywność badawczą w trzech wymienionych strumieniach pomiędzy autorami krajowymi a zagranicznymi. W przeciwieństwie do autorów zagranicznych w literaturze krajowej znacznie większy udział artykułów znalazło się w nurcie zarządzania innowacjami i marketingu niż w teorii usług. Pierwsze dwie perspektywy rzadko podejmują jako główny problem współtworzenie wartości, za to częściej przyjmują za pewnik i uznany ważny element, który pomaga przedsiębiorstwom uzyskać lepsze wyniki w zakresie innowacji i satysfakcji klienta.