Rok wydania: 2016
Numer czasopisma: 3
Słowa kluczowe: Innowacyjność produktu, Proces informacyjny, Efektywność informacji, Komputerowo Zintegrowane Wytwarzanie, Komputerowe wspomaganie decyzji, Narzędzia zarządzania, Zarządzanie strategiczne, Technologia informacyjna
Strony: 34-42
Język publikacji: Polski
Pobierz
Informacja w kształtowaniu procesu innowacji produktu
Piotr Bartkowiak, Ireneusz P. Rutkowski
Abstrakt
Prowadzone dotychczas badania wskazują pozytywną korelację pomiędzy stopniem wykorzystania informacji pochodzącej z badań marketingowych, a innymi miernikami obrazującymi powodzenie nowego produktu. W zakresie prac zespołów projektowych niezbędne są także dane i informacje, które istotnie determinują powodzenie nowego produktu. Wykorzystywane technologie informacyjne powinny generować osiem kluczowych rodzajów informacji niezbędnych we wspomaganiu decyzyjnym procesu rozwoju nowego produktu: strategiczne, finansowe, zarządzania projektem, techniczne, dotyczące odbiorcy i jego potrzeb oraz konkurencji i regulacji prawnych. Taki zbiór informacji odpowiada grupom informacji, niezbędnych w procesie formułowania strategicznego planu marketingowego.
Publikacje z rocznika