Rok wydania: 2016
Numer czasopisma: 4
Słowa kluczowe: Zarządzanie, Nauki o zarządzaniu, Praktyka zarządzania, Tożsamość
Strony: 24-29
Język publikacji: Polski
Pobierz
NAUKA I PRAKTYKA ZARZĄDZANIA — CZTERY PERSPEKTYWY BUDOWANIA TOŻSAMOŚCI I UŻYTECZNOŚCI SPOŁECZNEJ
Cezary Suszyński
Abstrakt
Celem artykułu jest wskazanie problemów i zagadnień z obszaru nauk o zarządzaniu, a także praktyki zarządzania, które mogą stać się w najbliższym czasie obszarem pogłębionych studiów i zastosowań, prowadzących do wzmocnienia naukowej tożsamości i społecznej użyteczności tych nauk. W opracowaniu przyjęto cztery perspektywy: społeczno-ekonomiczną, rynkową, instytucjonalną oraz perspektywę przedsiębiorstwa. W oparciu o analizę historycznie wykształconego dorobku nauk o zarządzaniu oraz właściwości każdej z perspektyw (obszarów, przekrojów) stwierdzono istnienie znacznego potencjału rozwoju nauk, jak też wzrostu ich użyteczności.
Publikacje z rocznika