Rok wydania: 2016
Numer czasopisma: 4
Słowa kluczowe: strategia behawioralna, uważność, mikrofundamenty
Strony: 60-67
Język publikacji: Angielski
Pobierz
Strategia behawioralna. Kontekst uważności
Katarzyna Piórkowska
Abstrakt
Intencją opracowania jest powiązanie koncepcji uważności z konstruktem – strategia behawioralna w odniesieniu do jego antecedencji, a także eksploracja i integracja uważności na różnych poziomach (indywidualna uważność, organizacyjna uważność, „uważne organizowanie”) w celu pełniejszego zrozumienia i poznania kategorii – strategia behawioralna. Cel został zrealizowany poprzez próbę odpowiedzi na następujące pytania badawcze: 1. Jak kategoria uważności może być rozumiana (w odniesieniu do indywidualnej uważności, organizacyjnej uważności i „uważnego organizowania”? 2. W jakich obszarach wiedzy należałoby umiejscowić koncepcję uważności? 3. Czy uprawnione jest łączenie konstruktów: indywidualna i organizacyjna uważność oraz jakie są indywidualne i organizacyjne antecedencje organizacyjnej uważności i „uważnego organizowania”? 4. Jakie są konsekwencje indywidualnej i organizacyjnej uważności? 5. Jaka jest relacja pomiędzy koncepcją uważności a koncepcją strategii behawioralnej? Zastosowano metodę analizy literatury, a wnioskowanie ma charakter dedukcyjny. Podstawową konkluzję stanowi konstatacja, iż koncepcja uważności jest antecedencją strategii behawioralnej.
Publikacje z rocznika