Rok wydania: 2016
Numer czasopisma: 5
Słowa kluczowe: Innowacyjność przedsiębiorstw, Typologia, Bariery innowacyjności, Wyniki badań
Strony: 17-23
Język publikacji: Polski
Pobierz
INNOWACYJNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTW DZIAŁAJĄCYCH W POLSCE
Agnieszka Sopińska, Piotr Wachowiak
Abstrakt
Celem artykułu jest zdiagnozowanie poziomu innowacyjności przedsiębiorstw działających w Polsce. Zaprezentowano w nim wyniki pilotażowych badań ankietowych. Analiza dotyczyła rodzajów innowacyjności, które występują w przedsiębiorstwie, źródeł, z jakich przedsiębiorstwa czerpią rozwiązania innowacyjne, oceny zachowań innowacyjnych przedsiębiorstw, czynników, jakie wpływają na niski lub wysoki poziom innowacyjności przedsiębiorstw. Z przedstawionych badań jednoznacznie wynika, że poziom innowacyjności przedsiębiorstw działających w Polsce jest niski. W celu podniesienia swojej innowacyjności powinny one przede wszystkim zwiększyć wielkość środków finansowych przeznaczanych na badania i rozwój, kształtować kulturę organizacyjną otwartą na zmiany zachodzące w otoczeniu, promować innowacyjność pracowników oraz patentować swoje autorskie rozwiązania.
Publikacje z rocznika