Rok wydania: 2016
Numer czasopisma: 5
Słowa kluczowe: Modele biznesowe, Przedsiębiorstwo przemysłowe, Otoczenie przedsiębiorstwa, Sektor naftowy
Strony: 30-37
Język publikacji: Polski
Pobierz
OTOCZENIE MODELU BIZNESOWEGO PRZEDSIĘBIORSTWA RAFINERYJNEGO
Paweł Kęcki
Abstrakt
Przedmiotem rozważań jest otoczenie biznesowe współczesnego przedsiębiorstwa rafineryjnego. Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie wspomnianego otoczenia biznesowego przedsiębiorstw rafineryjnych, a następnie usystematyzowanie jego elementów, ilustrując je praktycznymi przykładami, co pozwoli praktykom biznesu na odniesienie go do dotychczas używanych przez nich modeli biznesu. W tym celu dokonano ogólnego przeglądu najistotniejszych elementów otoczenia biznesowego charakterystycznego dla branży rafineryjnej oraz zmian w nich zachodzących, wskazując przy tym ich wpływ na wybrane elementy modelu biznesowego. Przeprowadzone badania ukazują szereg tendencji możliwych do zaobserwowania na rynku przedsiębiorstw rafineryjnych, ich wpływ na aktualne i przyszłe działania wspomnianych przedsiębiorstw, konieczność stałego monitorowania otoczenia biznesowego oraz nieustannej adaptacji modelu biznesu.
Publikacje z rocznika