Rok wydania: 2016
Numer czasopisma: 5
Słowa kluczowe: outsourcing, podejście zrównoważone, zrównoważony outsourcing, łańcuch wartości
Strony: 58-62
Język publikacji: Angielski
Zrównoważony outsourcing — wpływ podejścia zrównoważonego na procesy outsourcingowe
Abstrakt
Podejście zrównoważone nie stanowi dominującej koncepcji biznesowej wśród przedsiębiorstw planujących operacje outsourcingowe. Najważniejszymi czynnikami przy podejmowaniu decyzji o eksternalizacji części łańcucha wartości firmy są zawsze koszty tych operacji oraz opinie klientów. Związane z koncepcją zrównoważonego rozwoju korzyści kosztowe przedsiębiorstwa najczęściej realizują poprzez ograniczenie zużycia energii oraz obniżenie kosztów transportu. Autor wskazuje, iż podejście zrównoważone może mieć decydujące znaczenie dla tych firm, których zorientowani na zrównoważony rozwój klienci wymagają tego rodzaju postępowania. Wciąż jednak badania empiryczne nad zrównoważonym bądź zielonym outsourcingiem nie stanowią znaczącego nurtu rozważań naukowych w ramach problematyki outsourcingu. Zrównoważone podejście przedsiębiorstw do eksternalizacji elementów ich łańcuchów wartości staje się jednak coraz ważniejszym czynnikiem w podejmowaniu decyzji przez klientów globalnych, oceniających całe procesy produkcji, logistyki i marketingu firm