Rok wydania: 2016
Numer czasopisma: 5
Słowa kluczowe: technologie informacyjno-komunikacyjne, gospodarka oparta na wiedzy, zbiory rozmyte
Strony: 63-70
Język publikacji: Angielski
Organizatorskie aspekty zarządzania technologiami informacyjnymi w przedsiębiorstwie w gospodarce opartej na wiedzy
Abstrakt
Celem opracowania jest zaprezentowanie wybranych elementów deskryptywnej i metodologicznej analizy oraz oceny dostosowania technologii informacyjno- -komunikacyjnych przedsiębiorstw do wymogów gospodarki opartej na wiedzy w Polsce. W opracowaniu omówiono wybrane wyniki badań w kontekście zmian, rozwoju i wykorzystywania technologii informacyjno- -komunikacyjnych w wybranych przedsiębiorstwach w Polsce. Badania te dotyczą procesu adaptacji tych przedsiębiorstw do wymagań gospodarki opartej na wiedzy i są przedstawione w ujęciu trzech obszarów: struktury, strategii i decyzji. Obszary strategii i struktury zostały opisane za pomocą szesnastu wskaźników KAM. Proces decyzyjny przedstawiono w ujęciu koncepcyjnym z wykorzystaniem metody zbiorów rozmytych, który może być wykorzystywany w procesie oceny stopnia dostosowania przedsiębiorstwa w obszarze technologii informacyjno-komunikacyjnych do wymagań gospodarki opartej na wiedzy.