Rok wydania: 2016
Numer czasopisma: 8
Słowa kluczowe: Etyka biznesu, Przegląd literatury, Badania ankietowe, Badanie przedsiębiorstw, Wyniki badań
Strony: 21-28
Język publikacji: Polski
Pobierz
ETYKA W BIZNESIE — WYNIKI BADAŃ POLSKICH PRZEDSIĘBIORSTW
Włodzimierz Sroka
Abstrakt
Etyka w biznesie ma kluczowe znaczenie dla przedsiębiorstw funkcjonujących w różnych sektorach gospodarki. Jeśli przedsiębiorstwo chce być postrzegane jako wiarygodny partner w biznesie, powinno wdrożyć tą koncepcję. Biorąc pod uwagę przedstawione uwarunkowania, celem niniejszej pracy jest określenie skali i zakresu wykorzystania etyki biznesu w Polsce, w trzech sektorach gospodarki: farmaceutycznym, tytoniowym i alkoholowym. Badania objęły grupę 30 przedsiębiorstw funkcjonujących w tych sektorach. Badania potwierdziły, że firmy z tych sektorów stosują etykę biznesie w swojej działalności, chociaż skala jej występowania jest zróżnicowana. Bardziej znaczące jest jednak to, że badania potwierdziły iż etyka biznesu jest traktowana jako znaczący czynnik, który wpływa na sukces i wyniki współczesnych przedsiębiorstw, a jej rola będzie się zwiększać w przyszłości.
Publikacje z rocznika