Rok wydania: 2016
Numer czasopisma: 8
Słowa kluczowe: Zasoby niematerialne, Marka przedsiębiorstwa, Wizerunek przedsiębiorstwa, Zarządzanie talentami, Przegląd literatury, Badania ankietowe, Wyniki badań
Strony: 33-40
Język publikacji: Polski
Pobierz
MARKA PRACODAWCY I JEJ WIZERUNKOWE ZNACZENIE W ZARZĄDZANIU TALENTAMI
Zbigniew Malara, Janusz Kroik
Abstrakt
Praca w podstawowym aspekcie odnosi się do stwierdzenia, że wizerunek pracodawcy jest kanwą dla sukcesu rynkowego przedsiębiorstwa. Przeanalizowano bieżące artykuły podkreślające rosnące znaczenie employer branding (EB) i sposoby jego kreowania. Podkreślono, że EB należy wiązać ze staraniami przedsiębiorstwa o pozyskiwanie i utrzymywanie utalentowanych pracowników. Mimo że literatura daje wskazówki dla kompleksowego podejścia do zarządzania talentami, to istnieją też poglądy o jego małej skuteczności i koncentrowania się raczej na wybranych narzędziach. Te przesłanki stanowi­ły podstawę do wykorzystania badań ankietowych, którymi respondentami byli pracownicy ze 113 polskich przedsiębiorstw i insty­tucji publicznych. Dogłębna analiza wyników pozwoliła na potwierdzenie, że nie jest konieczne kompleksowe podejście na rzecz talentów, aby kształtować pozytywny EB. Jak się okazało, wystarczy skutecznie rozpowszechniany pa­kiet korzyści do­strzegany przez kandydatów do pracy. Potwierdzono dwa z czterech przypuszczeń przyjętych jako konteksty badawcze. Młodzi pracownicy oceniali sie­bie jako utalentowani, co nie oznacza , że ocena menedżerów odpowiedzialnych za obsady ka­drowe w organizacji byłaby adekwatna. Tym niemniej oczekiwania i samoocena takich pracowników powinna być brana pod uwagę, tak aby strategia EB przynosiła zakładane, pozytywne rezultaty.
Publikacje z rocznika