Rok wydania: 2016
Numer czasopisma: 8
Słowa kluczowe: Bezpieczeństwo i higiena pracy, Kwalifikacje zawodowe, Regulacje prawne, Komunikowanie interpersonalne
Strony: 54-63
Język publikacji: Polski
Pobierz
BEHAWIORALNE WYZNACZNIKI WYBRANYCH KOMPETENCJI INTERPERSONALNYCH SPECJALISTY BHP
Joanna Sadłowska-Wrzesińska, Janusz Kraśniak
Abstrakt
Pojęcie kompetencji, choć stanowi przedmiot zainteresowań wielu dziedzin nauki, wciąż pozostaje terminem wieloznacznym. Nie budzi jednak wątpliwości stwierdzenie, że kompetencje interpersonalne - zwane także społecznymi - wpływają na sposób budowania i jakość relacji z innymi ludźmi oraz sposób wykonywania zadań związanych z takimi kontaktami. Poziom tych kompetencji decyduje o skuteczności współpracy, porozumiewania się i wywierana wpływu na innych. W opracowaniu zwrócono uwagę na deficyty w sposobie właściwego postrzegania roli specjalisty BHP w zakładzie pracy na przestrzeni ostatnich dziesięcioleci; ponadto podkreślono konieczność jego rozwoju zawodowego w kierunku kompetencji interpersonalnych, ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności komunikacyjnych. Opracowanie powstało na podstawie wieloletnich obserwacji środowiska pracy specjalistów w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy a także w oparciu o osobiste doświadczenia autorów w obszarze budowania relacji interpersonalnych w różnych grupach pracowniczych.
Publikacje z rocznika